7 Aralık 2009 Pazartesi

Dua


Bismillahirrahmanirrahim


Dua müminin kalkanidir. Rabbine niyazidir...

Allah´u Teala buyuruyor: "Duaniz olmasaydi sizin ne ehemmiyetiniz olurdu!?!"


icimizden geldigi sekilde Rabbimize duyulan ask ve muhabbet ile yaptigimiz dualarimizdan daha güzel ne olabilirki...

O´na yakaris, yalvaris...
O´na hamd etmek, sükretmek...
Yanlizca Ondan istemek ve yanlizca ona sükretmek...
veya yanlizca anlatmak istemek....



Sükürler olsun Rabbimeki oturdugum yerde artik sali sabah sohbetlerimiz var.
Bir hafta bir hocamiz sohbet yapiyor, diyer hafta ise baska bir hocamiz Kur´an-i Kerim dersleri veriyor.
Bende Allahin izniyle elimden geldigince, dilim döndügünce evvela bu sohbetlerde anlatilanlari, sonrada eski defterlerim arasinda kalmis olan notlari burada paylasmak istiyorum. Hem,olurda buraya yolu düserse bir kardesimizin, oda faydalanir diye, hemde bu yazdiklarim kendim icin kalici olsun diye.

benim katildigim ilk sali sohbetinde konu yukardada belirttigim gibi "Dua" idi. ama malesefki o gün akil etmedim yanima bir not defteri almayi. ama en azindan aklimda kalan sohbetleri, cok güzel anlatma yetenegim olmasada, dedimya ´dilim döndügünce´ anlatmaya calisacagim.




Hz. Musa (a.s) zamaninda yasanan iki olay:


Musa a.s. bir gün fakir, yoksul bide biraz cahil olan bir adami dua ederken duyar:
" Allahim, yanima gelsende basini dizlerime koysanda bende basindaki bitleri temizlesem..."

Musa a.s. bunu duyunca adama döner ve ona "sen ne bicim dua ediyorsun, Allaha denilecek seymi bu senin dedigin!"diyerek adami azarlar, Adamda hem saskinlik hemde üzgünlük icinde aglayarak kalkar ve gider.

bunun üzerine Allah-u Teála Musa a.s´a seslenir: "neden benim kulumu azarladin?!"
oda: senin icin böyle böyle dua ediyordu, olcak seymi bu, bu saygisizlik degilmidir der.
Allah-u Teála: "Hayir! ben o kulumdan raziydim,o beni severek icten bir sekilde bana dua ediyordu, o beni öyle biliyordu, ben kullarimin zanni üzereyim! git ve o adami bul, ondan razi oldugumu söyle ve ondan helallik iste" der.

Hz. Musa a.s yaptigi hatayi farkeder ve hemen o adamin pesinden gider ve ona durumu anlatir, "senden özür diliyorum, bana hakkini helal et, seni azarladiktan sonra Allah-u Teála bana seslendi ve peygamberini senin icin azarladi, rabbin senden razi." der. bunu duyan adam: Allah benim icin kendi peygamberinimi azarladi diyerek saskinligini dile getirir ve Rabbine kendisinden razi oldugu icin tesekür eder. ve peygambere hakkini helal eder...



Diger olayda sudur:


yine birgün Musa a.s bir adamin dua edisini görür.
Adam aglayarak yalvararak hickira hickira dua eder. Musa a.s bunu görünce o adamin haline üzülür, Allah-u Teála seslenir: " Ey Musa neden üzüldün" der, oda "bu adamin haline üzüldüm, nasilda sana yalvariyor icten bir sekilde" Allah: "Üzülme sen ona, hersey göründügü gibi degildir" diye seslenir. Musa a.s "ben bile bu adamin dua edisinden etkilendim, neden duasini kabul etmiyorsun diyince Allah-u Teála yine "hersey göründügü gibi degildir" der ve ekler: "O adam o halde dua ediyor ama onun akli bende degil, onun akli suan dagdaki koyunlarinda, bu yüzden onun duasini kabul etmiyorum" diyor.


Bu iki olaydan alacagimiz ders sudurki; insan icinden gelerek, isteyerek, aklini fikrini, sevgisini ve muhabbetini Allaha vererek dua etmelidir. Dilinde dua, fakat akli ve fikri baska bir yerdeyken o dua gercek dua olmaz...




Bir Sohbet daha var aklimda:

Baba ogul birgün denize baliga cikar, cocuk babasina "baba bügün cok balik tutacagiz" diyince babasi gülümser ve kendinden oldukca emin görünen cocuguna sorar "nerden biliyorsun" cocuk ben bugün baliga cikmadan dua etdim der.
agi denize atarlar... tekrar cektiklerinde baba ne görsün, hakikattende cok fazla balik yakalamislar, baba sevinir. ikinci gün yine ayni sekilde diyalog ile gecer ve ayni sonuc alinir. ücüncü gün yine birlikte baliga ciktiklarinda baba sorar: "ee oglum, bugünde dua ettinmi, bugünde bolca balik tutalim insallah" der. cocuk, hayir, bugün dua etmedim ve etmicemde der, baba sasirir, "neden" diye sorar. Cocukta babasina döner ve söyle cevap verir: "Baba sen bugün yem atmiyorsunki nasil balik yakaliyabiliriz, bu durumda ben dua etemde etmesemde kac tane balik gelirki bizim agimiza!?" ...





benim burdan anladigim sudurki; bizler bir dua ettigimizde duami ettim oturuyum olmasini bekleyim gibi birsey diyemeyiz, duanin yani sira kabulü icinde ne gerekiyorsa onu yapmaliyiz.

Hiç yorum yok: